Hageerstatning

 

Det har vært dårlig med sommervær hittil i sommer. Noe som skuffer meg stort. Men håper på bedring, og i kveld kom sola i allefall frem for en stund. Vi har brukt deler av helga på å gjerde beite til hestene hos naboen, der skal de forsøke å bli venner med geiter;) Blir interessant! I dag måtte vi gi etter for det ekle været, og jeg fikk med meg min kjære på Plantasjen i stedet! Der fikk jeg kjøpt meg lenge etterlengta ampler og tilhørende tåre-slyng, blei fint syns jegJ Også kjøpte jeg meg en nydelig hortensia, tror faktisk det er en av de vakreste blomstene jeg vet om….

 

 

Hagen har dessverre latt vente på seg. Er ikke så greit når timeplanen fylles opp. Men jeg har fått til litt hagefølelse rundt inngangspartiet. Stemødrene mine har bokstavlig talt tatt av, og blitt kjempefine! Også jeg som tenke de var en slags vårløsning, og at noen andre mer sommerblomster snart måtte ta over…

 

 

Noen av de har forøvrig utvikla seg noe snodig… De var i utgangspunktet fiolette på de øverste kronbladene og oransje nederst, men plutselig har de blitt litt annerledes….

 

 

De har blitt flekkete!! Merkelige greier.. Men de er jo litt fine da:)

 

 

Alt i alt har i allefall inngangspartiet vårt blitt «bo-bart». En veldig deilig plass med deilig kveldssol. Jeg rydda der i kveld, og konkluderte i at gresskarsplanter og diverse bare fikk flytte ut i dynga, siden jeg ikke ser store utsikter for kjøkkenhage med det første, men tror de vil like seg der;)

2. pinsedag døpte vi familiens siste tilskudd, og jeg blei fadder til den tredje fine jenta:) Utrolig koselig. Ha en fin søndagskveld, jeg og kjære skal se på film!:)

 

 

Stor klem fra

Dette innlegget ble publisert i Hage og utekos. Bokmerk permalenken.

2 svar til Hageerstatning

  1. Så fint dere får det! Vi må ta turen til dere en dag for å kikke litt ordentlig, forrige gang vi var der så var det jo så mørkt!

    Kos dere med film! Jeg har omsider håp om å få lest ferdig krimboka jeg holder på med:-)

Legg igjen en kommentar

