Sommerpåske!

For en lykke! Her skinner sola dagen lang og de lenge etterlengta fridagene mine smaker ekstra godt:) Bacheloroppgava er innbundet, ingen vei tilbake med andre ord og jeg nyter den deilige sommerpåsken i lange drag. Dagene har hittil gått med til kos i sola, med en god skjønnlitterær bok, noe som er herlig siden logistikklitteraturen har vært det eneste jeg har sett på nærmere et halvt år.

Boka er Stephenie Meyers
Verten. Hittil ikke like gripende som Twilightsagaen, men boka er fortsatt karakteristisk for forfatteren.

Selv om vi stort sett tilbringer dagene ute, har jeg pynta litt til påske. Merka at jeg ikke egentlig hadde noe særlig påskepynt, så da måtte man ta strikkepinnene og fantasien i bruk;) Resultatet ble påskehøner etter oppskrift fra en kollega, godteripynt og kvister. To påskehøner flyttet for øvrig til Tante, som tro det eller ei fylte 50 år litt før påske:)

Varmen og sola gjør at naturen våkner til liv i en utrolig fart. Selv om vi ikke har så mye gressbakke her så ser man våren på andre ting. Bjørka som litt senere enn bjørkene i byen begynner å komme med små grønne skudd, blåbærlyngen som strutter med sine lyse grønne skudd og myrulla som kommer med sine gåsungelignende blomster.

Ut over boklesing og vårnyting har vi benytta det fine været til å vaske dyra, Chuck fikk seg en dusj i går, og i dag ble Domina grundig skrubba. Prins sto i bakgrunnen og så noe skeptisk ut, så han slapp unna for denne gang.. Men det spørs om det ikke spøker for vannskrekken hans..

Chuck var for øvrig ikke veldig interessert i å være modell i dag. Tror han var overbevist om at det var ei and eller to i nærheten. Noe som vekker retriverinstinktet i sofagrisen:P

Nå blei det mange bilder og lite snakk, men sånn blir det, når bildene taler for seg selv:)

Er det forresten noen som vil adoptere noen gresskarplanter?=) Jeg tror jeg har sådd litt over evne! Sterke og fine planter, som sikkert snart med hell kan flytte ut i ei stor krukke eller en kjøkkenhage:) Kjøkkenet mitt er litt overfylt om dagen nemlig!

Avslutninga i deg blir et glitrende Bråtatjenn. Fulgt mulig at jeg har bosatt meg på det vakreste stedet jeg vet om:)

God påske til alle=)

Dette innlegget ble publisert i Hage og utekos. Bokmerk permalenken.

2 svar til Sommerpåske!

  1. Julie sier:

    Oiioii, ser Domina også er langhåret. Ikke på langt nær som min da men!
    Jeg likte forresten påskehønene 😀 De står plassert i stua vår nå (: Ha en fortsatt god påske!

    • Torunn sier:

      Ja, men det der er etter bading og den verste røytinga, hu var nesten på nivå med Frøkna! Ja, er de ikke søte?=)
      Takk for det, og det samme til deg!

Legg igjen en kommentar

