Min aller største favoritt!

I interiøret mitt har jeg en soleklar favoritt.. Det er kanskje ikke en enslig ting, men et servise! Jeg har tidligere vist noen bilder i ny og ned at mitt gamle PorsgrunnServise, men nå har jeg tenkt til å vie et helt blogginnlegg til det:) Grunnen til dette innlegget er delvis at favoritten fortjener et innlegg, og delvis at verdens beste
Anettes hus har en utfordring gående, der bloggere og andre kan vise fram sine favoritter!

Min favoritt er det den er fordi det er en av tingene jeg har arvet etter min kjære farmor, som dessverre ikke ble så veldig gammel. Når jeg tar i det, er det nesten så jeg føler at hun er der med meg! Det er over 60 år gammelt, så med 60 år bruk og glede følgende med, var dette det beste jeg kunne arva etter henne…. Man kan se at det er brukt, og noen steder har det gått små skår, noe farmor med forsiktige og nøyaktige hender har reparert etter beste evne, med de midler hun hadde. Har det gått litt av den gullmalte kanten, så har hun malt en tynn gullkant for å minimere skaden:) Sånne handlinger gir tingene sjel, mener jeg..


Her ser dere kopp, skål og asjett…. I tillegg har jeg…


…kaffe-/tekanne, sukkerskål og ei fløtemugge som dessverre stod igjen i skapet. Jeg liker nemlig kaffen min best kullende svart;) Både servietten og tøyhjertet på bildet er fra IMB Signatur, som gikk fra å være en sjarmerende liten butikk i Kongsberg, til å bli en like sjarmerende nettbutikk. Jeg anbefaler en svipp innom=)

Så det var min favoritt! Hva er din!? Del gjerne med meg her i kommentarfeltet, eller på Anettes hus. Her kan dere legge inn enten dere har blogg eller ei:) Jeg gleder meg i allefall til å se alle de flotte innleggene hos Anette!

Ha en flott helg! Jeg skal på Ikea i morra, så jeg vet min blir bra;)

Dette innlegget ble publisert i Interiør. Bokmerk permalenken.

9 svar til Min aller største favoritt!

  1. Hei, Torunn!! For et fiiint innlegg – og for et vakkert servise!!! Jeg har et lignende som jeg arvet etter min kjære mormor. Jeg er veldig glad i det:)

    Ha en riktig fin fredag! Det er helg:)) Og god tur til IKEA i morgen!

    KLEM KLEM
    Anette:)

    • Torunn sier:

      Hei Anette! Tusen takk, jeg er så uendelig gla i det:) Veldig koselig med arvgods ikke sant? Koselig å bære historien videre:)

      Ha en nydelig fredag du også, og ei fantastisk helg! Takk for det, like gøy hver gang det;)

      Klem Torunn:)

  2. Anette sier:

    Nydelig 🙂

    Klem Anette

  3. Gry K sier:

    Så fint servise! Du er heldig som har komplett med kanne og alt! Det ligner veldig på noen av de gamle koppene mine som jeg har etter min mormor. Som dine er også noen av mine limt og reparert men er ikke tette nok til å drikke av så derfor bruker jeg to av dem til å ha telys i på et lite fat, veldig koselig å ha de fremme!

    Hvis du vil se mine kopper så ser du de her: http://sandorenogblaasten.blogspot.com/2010/01/gamle-ting.html

    Kanskje blir det et innlegg om dette hos meg også i dag? vi får se, ble jo veldig inspirert av inlegget ditt da!

    Hilsen Gry K

    • Torunn sier:

      Tusen takk! Ja, er veldig gla for det. Har servise til 12 stker + tilbehøret:) Og de er heldigvis tette alle sammen!=) Hehe.. Men de er jo koselige å ha fremme uansett ja!=) De var veldig fine dine også i allefall! Koselig å høre at jeg kan være til inspirasjon!<3
      Klem Torunn

  4. Er så fint med ting en arver etter noen man er glad i! En setter ekstra pris på det da! Nydelig service!
    Ha ei fortsatt fin helg!
    Klem
    Lise

  5. Tilbaketråkk: Teselskap | Torunns Ulland

Legg igjen en kommentar

