Mitt kjære kjøkken!

I mars er utfordringen hos Norske Interiørblogger: Kjøkken! Og derfor vil jeg lage en bildeblogg med bilder fra mitt landlige kjøkken. Kjøkkenet vårt er kjøpt på IKEA, og jeg er suuuperfornøyd! Kunne ikke vært mer lykkelig. Det som var viktigst for meg når vi skulle bygge kjøkken var at det skulle være innbydende og koselig, ha god benkplass, være lett å holde rent samt innby til matlaging og baking:) og det syns jeg at vi har fått til alt sammen! Så her følger noen forskjellige bilder fra mitt kjære kjøkken!

Litt lesestoff er viktig å alltid ha i nærheten, her har noen interiørblader funnet plassen sin i et brett på kjøkkenøya, der mang en frokost blir inntatt. Lykta var en gave fra en snill tante og onkel, og det nydelige skiltet har jeg fått av verdens beste mamma<3

Masse benkplass gjør kjøkkenet ryddig og oversiktlig, og det lille som er greit å ha fremme på benken blir ikke for fremtredende:)

Stor oppvaskkum var veldig viktig for meg. Kjempe greit når man har åpen løsning inn til spisestue og stue, å kunne gjemme vekk eventuell oppvask nedi kummen:)

Denne kjekke karen er en gjenganger på kjøkkenet.. Merkelig nok liker han seg ser maten er!

Noen andre detaljer på mitt kjøkken er stekeovnen og mikroen oppi et høyskap. Det har jo blitt veldig vanlig å gjøre det sånn, og det skjønner jeg! Kjempekjekt å slippe å bøye seg. I tillegg er kjøleskapet som er til høyre for stekeovnen satt oppå et skap, så dette også kommer litt opp fra gulvet. Og sist, men absolutt ikke minst; Skjult ventilator!! Kan ikke få beskrivi hvor lykkelig jeg er over å slippe å ha denne synlig:D

Det var mitt kjøkken!:) Håper du likte det?:) Hvordan ser ditt kjøkken ut? Eller hvordan ser ditt drømmekjøkken ut!? Kanskje du skal bli med på utfordringen du også:D


Dette innlegget ble publisert i Interiør og merket med , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til Mitt kjære kjøkken!

  1. Så stort og koselig kjøkken! Skikkelig misunnelig på all den benkeplassen og oppbevaringsplassen 🙂 Kjekkas dere har som kjøkkengjest også 😉
    Lykke til!

    Lise

    • Torunn sier:

      Tusen takk! Det er helt ubeskrivelig deilig. Huset vi leide før vi bygde hadde små oppstykkede benkeplasser med altfor lav høyde, et mareritt! Så koser meg stort nå:) Han er en liten kjekkas ja, og fullstendig klar over det desverre:P takk for det:)

  2. Trude sier:

    Kjempefint kjøkken, Torunn! Det var helt utrolig flott! Hvor har du skaffa den fine tapeten som du også bruker som bakgrunn på bloggen din?
    Btw; Veldig fin blogg du har også! 🙂

    • Torunn sier:

      Tusen takk! Tapeten er kjøpt på InteriørKompagniet i Drammen. Den er levert av Sandberg Tapeter i Sverige, Kolleksjonen heter Sophie, og tapeten Wilma Ljus Grå=) Den er nok kanskje det jeg er mest fornøyd med i hele huset:P Den var ganske dyr, men absolut verdt det. den tåler masse, og var helt fantastisk å arbeide med:)
      Tusen takk for det, det er veldig koselig å høre=)

Legg igjen en kommentar

