Endelig skjer det noe inne!

Vinteridyll på Ulland!

Endelig har vi begynt å gjøre noe som gjør at huset ser ut som et hus inne! Noe som skaper mye glede, og myyye hodebry.. For nå har jeg/ vi, mest jeg;) Begynt å måtte ta avgjørelser som jeg i utgangspunktet kom til å bli enkle! Men sånn ble det ikke gitt… |

Lakk, lakk, lakk.. Det er nå greit nok.. For siden jeg vil behandle innerkledningen FØR vi slår det sammen, så fikk jeg streng beskjed fra samboern at det var panellakk som gjaldt! Så sånn ble det.. Og i himlinga ville jeg ha hvitt, og hvitt er og blir hvitt.. valgte å ha 50 i pigment i lakken og er veldig fornøyd med valget og resultatet!

Himlinga vår..

 

Men så kom det til det punktet der jeg skulle bestemme fargen på veggene i stua og gangen.. Men da var plutselig ikke valget lenger like lett.. Og da alle farger ser anerledes ut i panellakk enn i maling, så er det ikke bare å se i et hvilke som helst fargekart heller..

Men etter at pappa har vært i en maleforretning i Oslo og bedt om råd, tror jeg at jeg har funnet det jeg er ute etter… Helt til mamma sa hun syns den var møkkagul… hehe… Da ble jeg jo straks litt mer usikker!

Sånn ble prøveplankene.. Med list og mot himlinga..

 

 Syns jo det er veldig fint jeg da, men man stoler jo på mamma’en sin også, gjør man ikke?

Men jeg og Stian har bearbeida synet og glana bortom ved hvert ledige øyeblikk i hele dag, og blitt enige om at det er sånn vi vil ha det:) Så da blir det nok sånn!

Ble egenltig veldig fornøyd med hvordan denne lakken ble når jeg fikk den på, og hvor jevnt resultatet ble!

Så selvom jeg omtrent får vondt i magen og nervøse utbrudd av sånne avgjørelser, så er det jo veldig moro når man har bestemt seg og føler det ser bra ut?=)

Panelplater på soverommet!

Stian fikk også begynt å montere panelplatene på soverommet, rakk bare en vegg i dag, men det blir kjempe bra!! Gleder meg sånn til det begynner å bli ferdig!!

Nå er det påaske og vi ska få gjort masse! Så da blir det en oppsummeringsblogg etter endt «ferie»:P

GOD PÅSKE alle sammen!!:D

Dette innlegget ble publisert i Bygging av et hjem. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

